Zásadou pro tvorbu šablon je používat pro definici vzhledu emailu v maximální možné míře HTML, kvůli kompatibilitě s různými emailovými klienty (emailové aplikace, webrozhraní s rozdílnou interpretací). Při tvorbě složitějšího rozložení textu je proto nutné se omezit na tabulkový layout. K tomuto účelu je vhodné použít WYSIWYG editor.
Použití:
Kliknutím na odkaz "Editace emailových maker" ve správě se otevře struktura virtuálního adresáře typu pro zasílání maker. Zde se musí vytvořit obecné šablony:
Volitelně lze vytvořit speciální šablony:
Lze vytvořit i více specifické šablony a to následujícím způsobem:
Příklad definice zadání struktury do webového editoru – WebEdit:
Příklad: níže uvedený obrázek ukazuje užití makra pouze pro email novak@firma.cz,typ článků CZP a článek menuid=12)
Po registrování bude jednotlivým uživatelům chodit upozorňující email, odpovídající adresářové struktuře.
Kombinací výše uvedených postupů lze vytvořit adresářovou strukturu. Například:
Struktura | Popis |
| >>CZP<< | makrostruktura pro typ článků CZP |
| | >>12<< | makrostruktura pro typ článků CZP a konkrétní článek menuid=12 |
| | novak@firma.cz | makro pouze pro pana Nováka (pro typ článků CZP a článek menuid=12) |
| | default | makro obecně používané pro typ článků CZP a menuid=12 |
| default | makro obecně používané pro typ CZP různý od menuid=12 |
| >>C01<< | makrostruktura pro typ článků C01 |
| novak@firma.cz | makro pro pana Nováka a typ článků C01 |
| default | makro obecně používané pro typ článků C01 |
| >>C02<< | makrostruktura pro typ článků C02 |
| nemec@firma.cz | makro pro pana Němce a typ článků C02) |
nemec@firma.cz | makro pro pana Němce, pokud není typ článků CZP ani C01 a ani C02 |
default | makro obecně používané, pokud není typ CZP ani C01
Pozn. Všiměte si, že pro typ C02 se bude obecně brát toto makro (neplatí pouze pro pana Němce) |
Při výběru šablon je použit jednoduchý klíč. Vychází z adresářové struktury (viz. výše) a snaží se přiřadit co nejvíce specifickou šablonu dané situaci, co jde. Nejprve se hledá šablona s příponou '-kumulace'. Spracuje a nakumuluje subčlánky všech článků, které mají definován blok v této kumulační šabloně. V případě, že nějaké články zbyly, nebo se v kumulační šabloně blok pro tyto články nenachází, nebo kumulační šablona neexistuje, hledá se opět co nejvíce specifická šablona pro každý zbylý článek. !! VŽDY PLATÍ, ŽE POKUD SELŽE NADŘAZENÁ STRUKTURA, VEZME SE STRUKTURA ZANOŘENÁ !!
!! V ZÁKLADNÍ STRUKTUŘE TYPU MUSÍ EXISTOVAT ŠABLONA DEFAULT !!
Pro změnu v článcích menu se používá následující postup:
Pro změnu v aktualitách se používá následující postup:
%wwwservername% | jméno servru, na kterém byla provedena změna (např. www.intranet ) |
---|---|
%ident% | identifikace souboru, ve kterém byly provedeny změny, má tvar pro položky
menu : typ_menuid aktuality : typ_showid_id tuto strukturu je vhodné používat to předmětu mailu (viz. %subject%), kde může sloužit jako jednoduchá identifikace |
%te% | datum poslední provedené změny článku |
%tetime% | datum a čas poslední provedené změny článku |
%link% | odkaz na článek nebo zboží, ve kterém byly provedené změny |
%linkURL% | URL odkazu na článek, ve kterém byly provedené změny
(pro použití v uživatelem definovaném tagu <a>) |
%emailcrypt% | zašifrovaný email příjemce pro identifikaci přes URL, spolu s tímto je pomocí URL proměnné snd=1 možné vynutit automatické odeslání loginu a hesla registrovanému zákazníkovi |
%title% | jméno článku, nebo název zboží (watchdog) |
%desc% | popis článku (perex), pokud je u článku uveden, nebo popisek zboží (watchdog) |
%text% | vlastní tělo celého článku, ve kterém byly provedeny změny |
%extract100% | prvních 100 znaků článku, lze obecne použít jakékoliv číslo, napr. pro 50 bude makro %extract50% |
%user% | identifikace uživatele, který změnil článek |
%privatedatalink% | URL odkazu, pomocí kterého se klient přihlásí na své osobní údaje a může si je změnit.
(pro použití v uživatelem definovaném tagu <a>) |
%privatelink-12345% | URL odkazu, pomocí kterého se klient přihlásí na stránku s menuid 12345.
(pro použití v uživatelem definovaném tagu <a>) |
%unsubscribelink% | odkaz, pomocí kterého je možno provádět změny nastavení posílaných aktualit daného uživatele
(např. novak@firma.cz, po klikutí na něj si může pan Novák měnit své osobní nastavení) |
%unsubscribeURL% | URL odkazu, pomocí kterého je možno provádět změny nastavení posílaných aktualit daného uživatele
(pro použití v uživatelem definovaném tagu <a>) |
%searchcriteria% | kritérium, podle nějž se hodnotilo, zda byla provedena změna v článku
(např. byl změněn článek popis a pan Novák ma nastaveno, že chce informovat pouze tehdy, že článek obsahuje slovo "nové", toto slovo tedy bude zobrazeno) |
%greeting% | oslovení zákazníka, lze ovlivnit značkami greeting* níže |
%css_styles% | speciální značka pro identifikaci místa pro umístění automaticky vkládaných stylů do validního HTML dokumentu. Není-li tato značka definována, vloží se styly na začátek obsahu mailu. |
|
|
%subject%
… %subject% |
mezi tyto dvě SHODNÉ značky je možno umístit předmět mailu, který má být uveden v hlavičce mailu, do této struktury je možné umístit libovolné předchozí značky
(např. %subject%Zmena clanku %ident%%subject%) Pozn.: pokud za koncovým %subject% ihned následuje značka <br>, bude ignorována (např. %subject%Zmena clanku %ident%%subject%<br>) |
%from%
… %from% |
mezi tyto dvě SHODNÉ značky je možno umístit odesílatele mailu, který má být uveden v hlavičce mailu, do této struktury je možné umístit libovolné předchozí značky
(např. %from%novak@firma.cz%from% ) |
%greetingmale%
…%greetingmale% |
mezi tyto dvě SHODNÉ značky je možno umístit vlastní oslovení zákazníka mužského pohlaví. V případě, že tímto způsobem není předefinováno, použije se implicitně "Vážený pane" |
%greetingfemale%
…%greetingfemale% |
mezi tyto dvě SHODNÉ značky je možno umístit vlastní oslovení zákazníka ženského pohlaví. V případě, že tímto způsobem není předefinováno, použije se implicitně "Vážená paní" |
%greetingunknown%
…%greetingunknown% |
mezi tyto dvě SHODNÉ značky je možno umístit vlastní oslovení zákazníka v případě, že není známo pohlaví nebo oslovení v 5.pádu z databáze zákazníků. V případě, že tímto způsobem není předefinováno, použije se implicitně "Dobrý den" |
Značky a dvojznačky pro kumulační šablonu: |
|
%article_block%
…%article_block% |
tyto dvě SHODNÉ značky ohraničují blok šablony jedného konkrétního článku ve struktuře, který se spracuje dle vnořených maker |
%menuid%
…%menuid% |
tyto dvě SHODNÉ značky obsahují MENUID článku ve struktuře webu, který bude tento blok šablony spracovávat |
%item_template%
…%item_template% |
tyto dvě SHODNÉ značky vymezují subšablonu jedného výpisu notifikovaného subčlánku uvnitř bloku. Bude nahrazen skupinou subčlánku na které byla aplikována tato subšablona |
%order_latest_first% | implicitně se do bloku vloží subčlánky v pořadí v jakém byly přidány/změněny. Přítomnost tohoto makra pořadí subčlánků uvnitř bloku převrátí |
Značky pro šablonu hlídacího psa (Watchdog): |
|
%comodit_block%
…%comodit_block% |
tyto dvě SHODNÉ značky ohraničují blok šablony jedného konkrétního zboží, které vyhovuje zákazníkovu nastavení |
---|---|
%NADOWN%
…%NADOWN% |
tyto dvě SHODNÉ značky ohraničují blok, který se zobrazí v případě, že došlo k poklesu ceny. V tomto bloku jsou přístupné hodnoty %value_old% a %value_new%.
pokud nevyhovuje značka nastavení e-shopu, nebo ve skutečnosti nenastala, bude celý blok vynechán. |
%NAUP%
…%NAUP% |
tyto dvě SHODNÉ značky ohraničují blok, který se zobrazí v případě, že došlo k vzrůstu ceny. V tomto bloku jsou přístupné hodnoty %value_old% a %value_new%.
pokud nevyhovuje značka nastavení e-shopu, nebo ve skutečnosti nenastala, bude celý blok vynechán. |
%NACHANGE%
…%NACHANGE% |
tyto dvě SHODNÉ značky ohraničují blok, který se zobrazí v případě, že došlo ke změně ceny. V tomto bloku jsou přístupné hodnoty %value_old% a %value_new%.
pokud nevyhovuje značka nastavení e-shopu, nebo ve skutečnosti nenastala, bude celý blok vynechán. |
%TEXT%
…%TEXT% |
tyto dvě SHODNÉ značky ohraničují blok, který se zobrazí v případě, že došlo ke změně textových nebo obrazových hodnot zboží.
atributy, které jsou považovány za text, je nutno nastavit při implementaci e-shopu. |
%value_old% | tato makroznačka bude nahrazena starou hodnotou (před změnou) |
%value_new% | tato makroznačka bude nahrazena novou hodnotou (po změně) |
%subject% INTRANET %ident% oznámení %subject%
%greetingmale%Přejeme Vám krásný den, pane %greetingmale%
%greetingfemale%Přejeme Vám krásný den, paní %greetingfemale%
%greetingunknown%Krásný den%greetingunknown%
%greeting%.
Byl vytvořen nebo změněn článek %nazev%
%link%
Jméno serveru %wwwservername% Identifikace %ident% Použitá vyhledávací kritéria %searchkriterium% Přihlášení/Odhlášení je možné na adrese %unsubscribelink%
Název %title% Popis článku %desc% Datum změny Útetime% Změnil %user%
%text%
%subject%Novinky na %wwwservername%%subject%
%greetingmale%Přejeme Vám krásný den, pane %greetingmale%
%greetingfemale%Přejeme Vám krásný den, paní %greetingfemale%
%greetingunknown%Krásný den%greetingunknown%
%greeting%.
Na stránkách %wwwservername% byly přidány tyto novinky:
%article_block%
%menuid%1%menuid%
%order_latest_first%
%title%
%item_template%
%title%
%link%
%item_template%
%article_block%
%article_block%
%menuid%2%menuid%
%order_latest_first%
%title%
%item_template%
%title%
%link%
%item_template%
%article_block%
Přejeme Vám úspěšný den.
%unsubscribelink%
%subject%Hlídací pes%subject%
Na zboží:
%comodit_block%
%title%
%desc%
odkaz: %link%
byly provedeny následující změny:
%NADOWN%
Pokles ceny z %value_old% Kč na %value_new%
%NADOWN%
%NAUP%
Vzrůst ceny z %value_old% Kč na %value_new%
%NAUP%
%NACHANGE%
Změna ceny z %value_old% Kč na %value_new%
%NACHANGE%
%TEXT%
Změnil se popisek ke zboží
%TEXT%
%comodit_block%
nastavení hlídacího psa: %unsubscribelink%